پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1402
پدیدآورندگان:
محمد باقر مهذب ترابی [پدیدآور اصلی]، سید محمد حسن حسینی[استاد راهنما]، سید حسین سیدی[استاد مشاور]
چکیده: امروزه شرکت هایی با عملکرد برتر در صنایع مختلف در حال حرکت به سمت حفظ جایگاه تجاری خود و بهبود آن و کسب و جذب بازارهای جدید داخلی و خارجی به منظور رشد سازمان و سودآوری بهتر هستند. از این رو بهبود عملکرد و پیدا کردن راهی که بتواند این موفقیت را برای سازمان به ارمغان آورد، موضوعی است که همواره ذهن مدیران ارشد سازمان ها را به خود جلب کرده است. هدف این تحقیق بررسی نقش میانجی قابلیت فناوری و مزیت رقابتی در صنعت در رابطه بین بازارمحوری و عملکرد بازار با ملاحظه نقش تعدیلگری شدت رقابت در شرکت‌های دانش بنیان استان خراسان رضوی است. پردازش آماری داده‌ها در سطح توصیفی با اس‌پی‌اس‌اس و در سطح استنباطی با استفاده از معادلات ساختاری و نرم‌افزار اسمارت پی‌ال‌اس 4 انجام‌شده است. روش تحقیق توصیفی-پیمایشی و کاربردی و روش نمونه‌گیری در دسترس است که از مدیران ارشد، بازاریابی و فروش شرکت های دانش بنیان استان خراسان رضوی جمع آوری گردیده است. ابزار تحقیق پرسشنامه استاندارد بود که پس از اصلاح و نظر خبرگان و اساتید دانشگاه نهایی گردید. بررسی پایایی و روایی پرسشنامه نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی و روایی همگرا و واگرا مورد سنجش قرار گرفت و تأیید شد. یافته‌های حاصل از تحقیق و آزمون استنباطی فرضیه ها، نشان داد بین بازارگرایی با قابلیت فناوری و مزیت رقابتی رابطه وجود دارد. بین بازارگرایی با مزیت رقابتی به واسطه نقش تعدیلگری شدت رقابت رابطه وجود دارد. بین قابلیت فناوری و مزیت رقابتی با عملکرد بازار رابطه وجود دارد. بین بازارگرایی با عملکرد بازار به واسطه نقش میانجی قابلیت فناوری و مزیت رقابتی رابطه وجود دارد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#بازارگرایی #مزیت رقابتی #شدت رقابت #قابلیت فناوری #عملکرد بازار
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)